Generalni direktor MK Group, Mihailo Janković, u okviru „AmChamps“ mentorskog programa Američke privredne komore u Srbiji (AmCham), koji se tradicionalno održava u hotelu Grand Kopaonik, razgovarao je sa dvadeset studenata i njihovih mentora, mladih menadžera članica kompanija AmCham-a. U okviru predavanja na temu „Upravljanje promenama“ Janković je podelio svoje bogato iskustvo u oblasti strateške transformacije kompanija, čiji je cilj održiv rast i razvoj poslovanja.
„U svetu u kome živimo promene su jedina konstanta, i biće sve učestalije i intenzivnije, što najbolje ilustruju poslednje krize – pandemija i ukrajinski sukob. Osim toga, i ljudi su sve zahtevniji i traže više, dok su oni sami spremni da daju manje, kako novca, tako i vremena i pažnje. Ako na to dodamo tempo savremenog života i sveopšti uticaj tehnologije, nameće se potreba da promene prihvatimo kao realnost i naučimo da njima upravljamo. Samo agilne, fleksibilne i prilagodljive kompanije biće uspešne u tome, a lideri budućnosti oni koji su sposobni da vode promene. Promene su za lidere isto što i trening za mišiće – razvijaju ih, jačaju i čine otpornijim“, rekao je generalni direktor MK Group. Zaključio je da nema ozbiljnih i trajnih promena u organizaciji bez promene organizacione kulture, i da ih zato ne treba posmatrati kao projekat, već kao pokret koji se živi na „duže staze“.
Govoreći o tome šta je potrebno da bi promena bila uspešno sprovedena, Mihailo Janković je istakao da je otpor prirodna stvar, i da je zato važno prepoznati ljude koji mogu da budu ambasadori promena i da oko sebe okupe kritičnu masu. „U ovom procesu stalna komunikacija ima izuzetno značajnu ulogu. Nesigurnost koju veliki broj zaposlenih oseća umanjujemo upravo objašnjavanjem ciljeva promena, strategije koja stoji iza njih, kao i koristi koju će od nje imati i pojedinac i kompanija. Kada ljudi prepoznaju potrebu za promenom biće voljni da se priključe, a kad vide prve konkretne rezultate i „male pobede“, otvarate prostor za razvoj korporativne kulture u koju su ugrađeni stalno inoviranje i razvoj“, rekao je Janković.
Ovaj program omogućava studentima i menadžerima da kroz rad u mentorskim parovima steknu nova znanja, razviju poslovne veštine i sposobnosti koje će im pomoći u budućem radu. Tokom celog programa, učesnici rade na zadacima i projektima, bilo u njihovim mentorskim parovima ili kao deo većih timova, razvijajući zajedno svoje mentorske odnose i timski duh.
Godišnji edukativni program AMCHAMPS – mladi lideri promena, AmCham je pokrenuo 2014. godine i predstavlja odličan primer kako privreda može da se uključi u proces usavršavanja mladih koji će u budućnosti biti lideri i voditi poslovnu zajednicu u Srbiji.
Ovaj program omogućava studentima i menadžerima da kroz rad u mentorskim parovima steknu nova znanja, razviju poslovne veštine i sposobnosti koje će im pomoći u budućem radu. Tokom celog programa, učesnici rade na zadacima i projektima, bilo u njihovim mentorskim parovima ili kao deo većih timova, razvijajući zajedno svoje mentorske odnose i timski duh.
Kroz program stručnog usavršavanja i profesionalnog razvoja, AmChamps, prošlo je oko 400 mladih ljudi – menadžera i studenata, a kompanija MK Group godinama unazad podržava ovaj mentorski program.