Generalni direktor MK Group, Mihailo Janković, održao je predavanje o aktuelnim izazovima u poljoprivredi i proizvodnji hrane u Srbiji i svetu, u okviru renomiranog Foruma menadžera koji je organizovala Srpska asocijacija menadžera (SAM).
Mihailo Janković je tom prilikom naveo da je glad u svetu u stalnom porastu od 2015. godine i da je za oko 3 milijarde ljudi zdrava hrana nedostižna zbog visokih cena „To je paradoks jer postoji više nego dovoljno hrane za sve. Globalno se proizvodi duplo više kalorija po čoveku nego što je potrebno, a samo 2021. godine je 828 miliona ljudi gladovalo,” naveo je generalni director MK Group.
Uz pomenuto stanje, kao ključne globalne izazove za proizvodnju i distribuciju hrane, Mihailo Janković je istakao rast svetske populacije i broja gladnih, praćen još većim potrebama za hranom, pokidane lance snabdevanja usled pandemije i rata u Ukrajini, klimatske promene, ograničenost prirodnih resursa, energetsku krizu i rast cena inputa poput đubriva i drugog repromaterijala. Kako je objasnio, najbolji odgovori na ove izazove leže u povećanju produktivnosti agri-food sektora, praćenoj jačanjem otpornosti na klimatske promene, kao i u okretanju nacionalnim food security strategijama i razvojnim politikama u pravcu samodovoljnosti i smanjenja zavisnosti od uvoza hrane.
Konkretno, što se tiče poljoprivredne proizvodnje u Srbiji, istakao je da su modernizacija i digitalizacija preduslov za pametnu poljoprivredu veće efikasnosti i produktivnosti. „Strategija treba da bude razvoj prerađivačkih kapaciteta i fokus na proizvode veće dodatne vrednosti, kao i na rastuće niše poput organske i vege ishrane. Ali ostaju problemi usitnjenih poseda i nepokrivenost sistemima za navodnjavanje. Samo navodnjavanjem bi se višestruko povećali prinosi ratarskih kultura koje zauzimaju 60% poljoprivrednog zemljišta u Srbiji,“ zaključio je Mihailo Janković.
Forum je privukao veliku medijsku pažnju jer je okupio 10 poslovnih lidera iz Srbije i regiona koji su kroz predavanja izneli svoja razmišljanja o energetici, hrani, kao i o dugoročnim trendovima u vezi sa kadrovima, održivošću, finansijskim kretanjima i biznisom. Pored MK Group, učestvovali su i Bloomberg Adria, Atlantic Group, Schneider Electric, A1 Srbija i A1 Slovenija, Raiffeisen banka, Delta Holding, Alkaloid i Orion telekom. Forumom je moderirao Dejan Ranđić, generalni direktor DNA Communications i osnivač ICT Hub-a.