Generalni direktor MK Group Mihailo Janković bio je učesnik panela o održivosti u poljoprivredi, u okviru drugog dana 29. Kopaonik biznis foruma. Tom prilikom je istakao da živimo u turbulentno vreme, obeleženo prvo pandemijom, a sada i krizom u Ukrajini, i da je neophodno prilagođavati se novim okolnostima, koje utiču i na sektor poljoprivrede.
U kontekstu važnosti digitalizacije u poljoprivredi, osvrnuo se na razliku u godišnjem izvozu Holandije i Srbije, u odnosu na površinu obradive zemlje, rekavši da jedino primenom novih tehnologija srpski agrar može da generiše veći output po hektaru i po zaposlenom. „Sa 5 miliona ha obradivih površina koje ima Srbija, poljoprivreda čini svega 7,5% BDP-a. Holandija sa 1,8 miliona hektara godišnje izveze 95 milijardi evra tako da Srbija sa dva puta većih površina izveze deseti deo onoga što stranim kupcima prodaju Holanđani,“ izjavio je Janković i naglasio da se ovo neće promeniti bez modernizacije i digitalizacije koje su uslov za rast produktivnosti i efikasnosti.
„Prosečni prinosi šećerne repe na površinama koje obrađuje MK Grupa u poslednje četiri godine povećani su za oko 20 odsto. Ako bi se primenom nauke i novih tehnologija, boljom organizacijom, toliko povećali i prinosi ostalih kultura i povećao stepen njihove prerade, to bi moglo da poveća i vrednost BDP-a stvorenog u srpskom agraru i prerađivačkom sektoru za 800-900 miliona evra u odnosu na sadašnji BDP poljoprivrede od oko 4,5 milijarde evra“, izjavio je Mihailo Janković. Kao primer nužne povezanosti digitalizacije i ulaganja u obrazovanje i stručni kadar, naveo je Istaživačko-razvojni centar kompanije Sunoko.
Janković je dodao da “Zelena agenda” ostaje u fokusu MK Group: “Ostajemo posvećeni agraru, uz investicije u digitalizaciju, i automatsku veštačku inteligenciju, kao i da nastavljamo i ulaganja u zelenu energiju.