Nova epoha hotela Grand

07.07.2021.

Intervju Radoša Đorđevića, generalni menadžera hotela MK Mountain Resort-a za BIZLife

 

 20 miliona evra je najveća investicija do sada u hotel Grand, za šta je konkretno namenjena?

Hotel Grand je godinama kontinuirano radio na unapređenju svoje usluge, menjao tok razvoja destinacije i diktirao trendove kada je reč o visokim hotelskim standardima, kvalitetnim sadržajima i sveobuhvatnoj ponudi za goste. Ova investicija, iako možda najveća do sada, za nas je logičan sled imajući u vidu ubrzan razvoj luksuzne hotelske usluge, digitalizaciju i nove tehnologije u industriji putovanja, ali i samu percepciju i potrebe gostiju, koje sve zajedno promatramo na način da uvek idemo korak ispred.

Radi se o kapitalnoj investiciji namenjenoj za rekonsutrkciju postojećih i izgradnju novih sadržaja i unapređenje usluge u svakom segmentu poslovanja. Radovima je obuhvaćena rekonstrukcija svih javnih prostora i sadržaja za goste, uključujući recepciju, lobby, sve restorane i barove, spa centar koji je projektovala kompanija koja stoji iza najboljih alpskih spa centara, zatim izgradnja podzemne garaže koja će na efikasan način rešiti pitanje i uslugu parkinga za sve goste, a na raspolaganju će biti i garažna mesta za električna vozila. Sama funkcionalnost hotela Grand, kako u operativnom, tako i u tehničko – tehnološkom smislu biće obuhvaćena ovim projektom, što će zadovoljiti i najistančanije i najzahtevnije klijente. Poseban projekat odnosi se novi “Residence” deo koji će obuhvatati privatni spa centar, garažu, recepciju, skijašnicu i sve druge sadržaje potrebne za apsolutni komfor i vip tretman gostiju.

Ovom investicijom učvrstićemo svoju lidersku poziciju i osigurati zasluženo mesto najpoznatijem hotelskom brendu na Kopaoniku.

 

Da li Kopaonik sa novim luksuznim objektima podiže nivo hotelske usluge? Da li možemo očekivati petu Grand zvezdicu?

Kopaonik se svakako može pohvaliti činjenicom da je pandan relevantnim svetskim i luksuznim rizortima koje u stopu uspešno prati sa svojim sadržajima i ponudom. Veoma nas raduje i ponosni smo na to što je hotel Grand u tome oduvek imao ulogu pokretača i na mnogo načina predstavljao motor razvoja kompletne destinacije, kontunuirano ulažući u nove sadržaje i vrhunsku, u korak sa svetskim trendovima. Imali smo i imamo šta da pokažemo i ponudimo. A kada je peta zvezdica u pitanju, naravno da je možete očekivati s obzirom da ovim projektom upravo imamo za cilj podizanje na „zvezdicu više“ u svakom pogledu.

 

Šta je ono što Grand razlikuje od drugih hotela na Kopaoniku? Kada će biti predstavljen “novi Grand” i po čemu će biti poseban?

Najveća posebnost i izuzetnost Granda ogleda se definitivno u veličini prostora, kompletnim sadržajima i grandiozosti u svakom pogledu, što je ujedno bio i osnov za novi projekat. Sami sadržaji koji su dostupni i podjednako dobro osmišljeni i prilagođeni kako za individualnog gosta, porodice na odmoru, tako i za korporativne grupe i događaje oduvek su nešto po čemu se hotel izdvaja. U skladu sa tim, oslanjali smo se na sve što je hotel Grand do sada predstavljao, na vrednosti koje smo stvarali tokom godina i odlučili da ih još više istaknemo u luksuznom izdanju.

Tome će svakako doprinuti i sami detalji u enterijeru u kojem će se naći idealna kombinacija kvalitetnih lokalnih sirovina i najmodernijih svteskih trendova u domenu opremanju hotelskih prostora, a sve će to biti predstavljeno gostima i javnosti početkom naredne zimske sezone u decembru 2021.

Kroz ovu investiciju najveći akcenat će biti na unapređenju spa segmenta i ponude restorana i barova. Za potrebe razvoja spa koncepta, angažovali smo najveće svetske stručnjake, uvrstili najpoznatije svetske brendove u domenu spa kozmetike i kombinovali ih sa prirodnim lokalnim sirovinama i manufakturama koje će u limitiranim serijama proizvoditi originalne proizvode za potrebe luksuznih spa tretmana. Sve ovo činimo kako bismo se pozicionirali kao jedinstvena hotelska destinacija gde će gosti moći da iskuse unikatne spa rituale ispirisane i kreirane na osnovu lokalnih uticaja. Osim toga, u planu je proširenje spoljnjeg bazena što će gostima pružiti još kvalitetniji ugođaj. Kada je reč o gastronomiji, otvaranje prvog fine dining restorana na Kopaoniku prošle zime, samo je uvertira u ono što gosti mogu da očekuju u novim restoranima i barovima. Najbolje lokalne ukuse kombinovaćemo sa inovativnim pristupom i poslednjim kulinarskim trendovima koji slave zdrave, kvalitetne sastojke i hranu koja inspiriše.

 

 

Tradicionalno gostoprimstvo koje je takođe jedan od sinonima za Grand, u fuziji sa prefinjenim i luksuznim pristupom ka novim potrebama gosta biće glavni pokretač novih promena.

 

Ove godine obeležavate 40 godina od otvaranja hotela. Kako izgleda taj put iz današnje perspektive?

Početak modernog turizma Kopaonika kao turističke destinacije vezuje se za otvaranje Konaka i hotela Karavan, današnjeg hotela Grand i sama ta činjenica govori dovoljno sama po sebi. Grand je oduvek bio neodvojivi deo Kopaonika i jedan od njegovih sinonima. Posebno u novije vreme ogleda se ogroman uticaj MK Resorta na unapređenje sadržaja i ponude i niz pozitivnih promena kako u okviru hotela tako i na celoj destinaciji. Brojne inicijative i ogromni napori uloženi su u cilju razvijanja letnje turističke sezone i kongresnog turizma sa ciljem da ova destinacija živi tokom cele godine. Na tom putu, Grand je oduvek bio predvodnik i jedan od glavnih činilaca razvoja.

Zbog toga nam je posebno drago da će upravo u godini kada obeležava 40 godina postojanja, dobiti novi izgled, nove sadržaje i zasluženo mesto na Kopaoniku. Sa velikim zadovoljstvom pripremamo u tom smislu niz iznenađenja u vidu javne izložbe i drugih sadržaja, kao svojevrsni omaž tradiciji dugoj 40 godina.

 

Koliko je vaše poslovanje bilo ugroženo tokom prethodnog perioda? Videli smo ogromnu posećenost za vreme zimske sezone uprkos globalnoj pandemiji. Koliko to znači za potencijal domaćeg turizma?

Ključ uspeha u ovom izazovnom periodu bio je prilagoditi se novim, do sada nepoznatim okolnostima, što je predstavljalo veliki je izazov za sve hotelijere, kako u svetu, tako i kod nas.

Sposobnost da se adaptiramo na nove uslove poslovanja i to na brz i vispren način u svakom segmentu donela nam je pozitivne rezultate unatoč okolnostima. Strateški smo se veoma brzo preorijentisali na individualni turizam i domaće tržište što se pokazalo ispravnim. Uspešno smo najpre realizovali letnju sezonu koja je umnogome pokazala da je Kopaonik kao destinacija vrlo atraktivna i tokom letnjeg perioda, a to se direktno odrazilo na rezultate poslovanja u segmentu individualnog i domaćeg turizma. Tačno je da je interesovanje bilo veliko i tokom zime i imajući u obzir sve okolnosti, na kraju svega ipak smo veoma zadovoljni postignutim rezultatima i sopstvenim naporima za očuvanjem pre svega zdravlja i bezbednosti gostiju i zaposlenih.

 

Šta je potrebno uraditi na Kopaoniku i koje napore uložiti za razvoj destinacije? U kom pravcu ide Kopaonik kao turistička destinacija? Da li je Kopaonik rame uz rame sa drugim skijalištima širom Evrope?

Kopaonik već uspešno parira ski centrima u ovom delu Evrope. Na polju razvoja skijaškog turizma urađeno je mnogo i uložena su ogromna sredstva u proteklom periodu. Prostor za unapređenje uvek postoji, ali glavni fokus treba usmeriti na ostatak godine, naročito na perspektive letnje sezone. Kopaonik ima ogroman potencijal tokom letnjih meseci, samo je mali deo prepoznat i iskorišćen – flora, prirodne atrakcije, šume, sadržaji za aktivan odmor…lokaliteti poput Markovog kamena, vodopada Jelovarnik, svetilišta i gejzira Metođe, rezervata prirode prvog stepena zaštite Jankove bare, samo su neke od atrakcija zahvaljujući kojima se Kopaonik može izdvojiti jedinstvenom ponudom. Istovremeno, destinacija se suočava sa brojnim komunalnim, ekološkim i infrastrukturnim izazovima. MK Resort godinama inicira rešavanje ovih problema, pokreće aktuelne teme sa relevantnim institucijama i trudi se da širi svoj uticaj na ostale relevatne faktore. Nastavićemo da uvek i bezuslovno podržavamo svaki vid aktivnosti i svaki projekat od značaja za održivi razvoj turističkog centra. Smatramo to neophodnim, posebno u okolnostima kada se Kopaonik evidentno razvija u destinaciju visokokvalitetne hotelske ponude, naročito u segmentu luksuzne usluge, što je ujedno i naša zajednička šansa za osvajanje novih tržišta.