Potpredsednik MK Group, Aleksandar Kostić i generalni direktor MK Group, Mihailo Janković, učestvovali su na “Consumer Rules Summit 2023” konferenciji, održanoj u organizaciji Evropske banke za obnovu i razvoj, u Zagrebu. Konferencija je bila posvećena poljoprivredi, FMCG i retail sektorima, kao i temi distribucije u ovim oblastima.
Aleksandar Kostić bio je učesnik panela o tome kako uspešno poslovati u aktuelnim globalnim dešavanjima i okolnostima koje uključuju stalne krize, inflaciju, probleme u lancima snabdevanja i drugim posledicama rata u Ukrajini i pandemije. Govoreći o potrebi da kompanije budu agilne, rekao je: „Komparativna prednost MK Group, ali i deo našeg recepta za uspeh jeste maksimalna efikasnost. Stalno preispitujemo biznis modele u svakom segmentu poslovanja, preispitujemo poslovne procese i njihovu organizaciju. Efikasnost i ljudi su u našem fokusu, Trudimo se da prepoznamo i cenimo talenat, da zadržimo najbolji, ali i privučemo novi kvalitetan kadar”.
Nadovezujući se na temu problema sa kojima se mnoge kompanije suočavaju, osim manjka ljudskih resursa, istakao je prezaduženost kao ozbiljan problem posebno u aktuelnim okolnostima. Naglasio je da MK Group stavlja veliki akcenat na strogu finansijsku disciplinu, likvidnost i stabilnost, što kompaniji omogućava da u svakom trenutku aktivno razmatra nove prilike za ulaganja. “Uvek unapred razmišljamo i planiramo, i vodimo se time da „kada je drugima voda preko glave, nama mora biti do grla”. Zato smo se uspešno nosili sa svakom krizom i uvek bili u prilici da dalje investiramo u razvoj”, zaključio je potpredsednik MK Group.
Mihailo Janković je u svom nastupu iskoristio priliku da najavi novi investicioni ciklus koji MK Group započinje u godini kada obeležava 40 godina poslovanje. Poručio je da će kompanija u ove tri godine uložiti čak 1,6 milijardi evra, što je ekvivalent onome što je uložila u prethodnih 40 godina i najbolji pokazatelj kako se MK Group upsšeno nosi sa svim izazovima sa kojima se privreda suočava. Panel na kome je učestvovao bavio se temom lanaca snabdevanja i obezbeđivanja sigurnosti u svetlu geopolitičkih dešavanja I ekonomskih kretanja, uključujući stanje na tržištu energenata i radne snage.
„Niko nije ostao imun na izazove u lancu snabdevanja u poslednjih nekoliko godina, već je samo pitanje u kolikoj meri je koji biznis pogođen. Vertikalna integracija pomaže i doprinosi stabilnijem snabdevanju i dodatnoj fleksibilnosti, ali da bi se postigao potpuni imunitet, potrebna je samodovoljnost, koja nije lako ostvariva. Daću primer naše mesne industrije – naša kompanija Carnex pokriva 80% potreba za mesom iz internih izvora, sa svojih farmi, ali preostalih 20% kupujemo na tržištu. Svakako da smo u tom smislu u mnogo boljoj poziciji od onih kompanija koje nisu organizovane po principu od farme do trpeze”, izjavio je generalni direktor MK Group.
Osvrnuo se i na još jednu promenu u poslovanju: “Dok su ranije u fokusu bili vlasnici kapitala, sada je došlo do velikih izmena i neophodno je zadovoljiti sve stejkholdere – zaposlene, kupce, dobavljače i zajednicu”. Govoreći o krizama na tržištu, konstatovao je značaj “gledanja unapred” i tom prilikom citirao čuvenog kanadskog hokejaša, Vejn Greckija „klizam tamo gde će pak biti, a ne gde je bio”, i naglasio da je gledanje u budućnost ono čime se i MK Group rukovodi prilikom investiranja.